ترويها صاحبة القصه بنفسها
الحكايه من البدايه هى
ان هذه السيده عاشت قصة حب مع شاب
تقريبا سنتين
وحدوا من حولهم ليتزوجوا
المهم تم الزواج بعد عذاب وتعب
ومرت السنوات وانجبت هذه السيده البنت الاولى وبعدها الثانيه وبعدها الثالثه حتى الخامسه
ولما حملت الام المرة السادسه
قال لها زوجها انا عايز ولد ولو جبتى بنت هاطلقك
الام انصدمت من كلمة اطلقك
وقالت انا هاعمل المستحيل ولا يطلقنى
وما لقيتش طريقه الا جارتها وحكت لها الحكايه لتساعدها
المهم فكرت جارتها وقلتلها ولا يهمك لما معاد الولاده يجى يبقى يحلها الحلال
وهذه الجاره كان لها معارف فى احدى المستشفيات بالقاهرة
المهم اتفقت مع دكتور اسمه "احمد علاء خواجه "
على انه اذا الام جابت بنت يبدل البنت مع اى ولد مولود فى المستشفى
وقالت الام انا هادفعلك اللى انت عايزه
المهم غرته بالفلوس
ووافق الدكتور أحمد على طلبهم
وجا وقت الولاده
وولدت الام بس جابت ايه؟
جابت
بنت
بنت زى القمر
بس للاسف هاتستغنى عنها
ولما جا الدكتور عند الام عشان يفحص حالتها
قالت له يلا روح بدل البنت قبل ما زوجى يجى ويطلقنى
شوفوا ازاى بتستغنى عن بنتها بكل سهوله وبرود
رد عليها الدكتور
لأ اسمحولى انا ما اقدرش اشارك فى الجريمه دى
ردت الام وقالت ازاى بعد ما اخدت الفلوس
المهم فكروا هما هايعملوا ايه بعد تخلى الدكتور عنهم
راحت جارتها قالت لها ايه رايك ندبحها ونقول لجوزك انك جبتى ولد ومات
قالت الام لا ازاى اقدر ادبح قطعه من لحمى وروحى
قالت جارتها انتى حره خلى جوزك يطلقك
خافت ام البنت من الكلمه دى
وقالت جارتها طيب ايه رايك ندفنها فى الصحراء ونسيبها تموت
المهم اقتنعت الام وراحت هى وجارتها ودفنوها فى الصحراء
بس قبل ما تدفنها رضعتها من حليبها ودفنتها
وقالت لزوجها انا جبت ولد بس مات
قال لا انتى كدابه ولازم اروح المتشفى واتاكد بنفسى
راحت جارتها المستشفى واتفقت مع بعض الدكاتره والممرضين على انه اذا جاء الزوج
يقولوا له ان زوجته جابت ولد بس مات وغرتهم بالفلوس
راح الزوج وتاكد وطلع فعلا ان زوجنه جاب ولد ومات
بعد مرور شهر
هنا تبدأ الحكايه
بعد شهر او اكتر بشويه
راحت الام عند جاها وقال لها
انا عايزه اشوف بنتى
اناهاروح عند بنتى
قالتلها جارتها ياهبله بنتك ماتت من شهر
انسيها يا مجنونه
قالت الام انا هاروح يعنى هاروح
المهم راحت الام المنطقه اللى دفنت فيها البنت
وقعدت تدور على المكان اللى دفنتها فيه
لانها صحراء
وجات جارتها وقالت لها انا ما قدرتش اسيبك لوحدك
قالت لها الام انا مش لقيها
ثم
فجأة
فجأة
بدون انذار
فجأة
سعت الام وجارتها صوت طفل يصرخ
صرخت جارتها وقالت اعوذ بالله هذا صوت جنى
قالت الام لا هذا صوت بنتى
قالت جارتها ياهبله بنتك ماتت ماتت
يعنى خلاص انسى انك تسمعى صوتها
المهم الام اصرت وقالت انا قلبى بيقولى انها بتى ولازم اروح اشوفها
سارت الام وجارتها حتى وصلوا لمكان الصوت
وتتوقعوا شافوا ايه هناك
شافو شىء غريب جدا
شىء مايخطرش على بال شافوا
ان البنت هى اللى كانت بتعيط
ولقوها حفره ومطلعه نفسها من تحت
سبحان الله
شهر كامل تحت الرمال الحاره
وعلى ضوء الشمس الحارقه
بدون اكل ولا شرب وعمرها ميكملش شهرين
سبحان الله
المهم خافت الجاره وقالت للام دى مش بنتك
والام فرحانه انها شافت بتها
المهم
تتوقعوا البنت عملت ايه؟
شىء اغرب من اللى فات
لو عرفتوه اكيد هاتستغربوا
سبحان الله
البنت اتكلمت
ايوه اتكلمت
وقالت
ماما
ماما
وكمان قالت انا جائعه
بالعربيه الفصحه
قالت جائعه ولم تقل جعانه
هذا حسب ما تروى الام
سبحان الله
المهم جات الام عايزه تحضن بنتها
عشان ترضعها من حليبها
صرخت جارتها وقالت لالا البنت دى مش بنتك
دى مش انس دى جنى
قالت الام لا دى بنتى وهى من شدة الجوع اتكلمت
انا هرضعها واللى يحصل يحصل
المهم حضنت الام البنت وجت ترضعها
صرخت البنت صرخه قويه وقالت
ماما
ماما
ماما
انا جائعه
بس
مش
عايزه
أشرب من حليبك
شوفوا تخيلوا سبحان الله
من كثرة ما البنت كارهه امها مش عايزه تشرب حليبها
المهم قالت البنت
ماما
ماما
انا جائعه
بس
مش
عايزه
اشرب من حليبك
انا
عايزه
عايزه
اشرب
حليب نيدو
عليكم واحد
صور قصة حقيقة تشيييييييييييييييب في منتدى فتكات